سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

فضای نگهداری ابری چیست و چه کاربردی دارد؟

  • کد خبر: ۲۱۰۵۰۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
فضای نگهداری ابری چیست و چه کاربردی دارد؟
هرگاه که به فضایی برای نگهداری اطلاعات خود نیاز دارید تا بتوانید در زمان دیگری در سریع‌ترین زمان و مکان ممکن به آن دسترسی داشته باشید، فضای نگهداری به کمک شما خواهد آمد.

گزارش آگهی

فضای نگهداری ابری معمولاً توسط شرکت‌های هاستینگ به کاربران عرضه می‌شود. در این مطلب با کاربردهای فضای ابری آشنا خواهید شد.

فضای ابری چیست؟

فضای ابری یا cloud storage نوعی از خدمات رایانش ابری است که در آن فضایی از یک سرور به منظور ذخیره سازی اطلاعات در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با ذخیره سازی اطلاعات در یک سرور، کاربران می‌توانند در هر شرایطی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند،  برای این کار تنها لازم است یک اتصال اینترنتی ایمن داشته باشند.

فضای ابری یک راهکار عالی برای مدیریت داده‌ها و اطلاعاتی است که همواره در حال افزایش است. با رشد یک کسب و کار در فضای وب، اطلاعات آن نیز روز به روز بیشتر می‌شود و نگهداری از آن‌ها می‌تواند به یک دغدغه مهم تبدیل شود. در این شرایط است که فضای نگهداری ابری نیاز به فضا را برای شما تامین خواهد کرد.

 فضای ابری بخشی از یک سرور را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با تهیه فضای ابری بدون اشغال فضای فیزیکی و یا نیاز به هزینه برای سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پیچیده می‌توانید اطلاعات خود را ذخیره سازی کنید. البته این نوع فضاها کاربردهای دیگری نیز دارند که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

فضای ابری چه کاربردهایی دارد؟

 فضای ابری با ویژگی‌هایی که دارد توانسته است وابستگی افراد را به فضاهای ذخیره سازی فیزیکی بسیار کم کند. این فضا بسیار کاربردی است. از جمله کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بکاپ و بازیابی داده ها

با توجه به افزایش داده‌ها در طول زمان پشتیبان‌گیری دائمی از آنها به فضای بیشتری نیز احتیاج دارد. در نتیجه این مسئله به یک چالش بزرگ برای کسب و کارها تبدیل شده است. با توجه به ویژگی مقیاس پذیری در سرور ابری کسب و کارها می‌توانند در هر زمان که احساس نیاز کردند فضای مورد نیاز خود را افزایش دهند و از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرند.

توسعه و تست نرم افزارها

اگر در حوزه توسعه وب و نرم‌افزار فعالیت می‌کنید می‌توانید از حافظه ابری برای امتحان کردن ‌نرم افزارهایی که طراحی می‌کنید استفاده کنید.  بسیاری از شرکت‌های بزرگ و فعال در این زمینه نیز فضای ابری را برای مراحل اولیه آزمایش یک نرم افزار انتخاب می‌کنند. چرا که معمولاً در نظر گرفتن یک فضا برای این گونه کارها به سرمایه‌گذاری بسیار زیادی احتیاج دارد،  اما استفاده از فضای ابری صرفه اقتصادی بالایی را به همراه خواهد داشت.

بایگانی اطلاعات فزاینده

افزایش اطلاعات یکی از چالش‌ها و درگیری‌های کسب و کارها در طول زمان است. طبیعتاً اطلاعات باید در جای امن و قابل دسترسی ذخیره شوند تا در صورت نیاز به آن‌ها مراجعه کنید. استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری علاوه بر اینکه امکان بازیابی اطلاعات را آسان‌تر خواهد کرد امنیت بالاتری را نیز در ذخیره‌ داده‌های خود تجربه خواهید کرد.

اشتراک گذاری آسان داده ها

با توجه به اینکه دسترسی به داده‌ها در فضای ابری از طریق اینترنت میسر می‌شود، در نتیجه امکان در دسترس قرار دادن آن برای دیگر افراد و به عبارتی اشتراک گذاری داده‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود. اگر به صورت گروهی کار می‌کنید و نیاز دارید تمامی افراد گروه  به اطلاعات خاصی دسترسی داشته باشند،  استفاده از فضای ابری می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند.

چرا فضای ابری بخریم؟

افراد ممکن است به دلایل مختلفی برای خرید فضای ابری اقدام کنند. به عبارتی ممکن است هر کس با توجه به نیاز خود برای ذخیره سازی و یا آرشیو اطلاعات در این زمینه تصمیم بگیرد. به صورت کلی استفاده از فضای ابری می‌تواند در چند حالت زیر خلاصه شود:

استفاده شخصی: با استفاده از فضای ابری می‌توانید اطلاعات شخصی خود را در یک فضای ایمن با کمترین هزینه ممکن ذخیره سازی کنید و نگرانی از جهت از بین رفتن اطلاعات خود نداشته باشید. برای مثال ممکن است لپ تاپی که شما اطلاعات خود را در آن ذخیره کرده‌اید به هر دلیلی آسیب ببیند،  اما یک فضای ابری از هرگونه آسیبی در امان خواهد بود.

  • ذخیره اطلاعات کسب و کار: امروزه کسب و کارهای اینترنتی در حال رشد، می‌توانند برای ذخیره اطلاعات سایت خود،  بکاپ گیری از آن‌ها و همچنین صرفه جویی در زمان و پول خود فضای ابری را انتخاب کنند.
  • استفاده سازمانی: با توجه به اینکه دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری بدون محدودیت زمانی و مکانی و با امنیت بالا انجام می‌شود ارگان‌های دولتی و سازمانی نیز می‌توانند از این فضا برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود استفاده کنند. 

از کجا فضای ابری بخریم؟

شرکت میزبانی وب هاست ایران، شما می‌توانید بهترین فضای ابری را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید از جمله مزیت‌های اعتماد به هاست ایران را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که از خدمات ارائه شده رضایت نداشته باشید تا ۷ روز ضمانت بازگشت وجه برای شما وجود دارد.
  • در فضای ابری هاست ایران از تمامی اطلاعات شما به صورت مستمر بکاپ گیری می‌شود.
  • یکی از ویژگی‌های این سرویس تحویل آنی است. به این صورت که با خرید سرویس در سریع‌ترین زمان ممکن به آن دسترسی خواهید

یکی از مزایای سرویس فضای ابری ارائه شده در هاست ایران مقیاس پذیری است. شما می‌توانید منابع سرویس مورد نظر خود را در هر زمان و مکانی در صورت نیاز ارتقا دهید. علاوه بر این امکان این را دارید که در صورت عدم نیاز به منابع موجود آن‌ها را کاهش دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. سرور ابری هاست ایران یک داشبورد مدیریت کاربر پسند را در اختیار شما قرار می‌دهد شما می‌توانید به بهترین شکل تمامی امور مربوط به مدیریت سرور را خودتان انجام دهید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی نیز تیم پشتیبانی هاست ایران همراه شما خواهد بود. دیگر منتظر چه هستید؟

جمع بندی

 همانطور که متوجه شدید سرور ابری یا به عبارتی فضای نگهداری ابری می‌تواند بدون اشغال فضای فیزیکی و با صرفه اقتصادی بسیار بالا یک فضای امن برای شما ایجاد کند،  فضایی که در آن می‌توانید اطلاعات خود را ذخیره کنید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برای تهیه فضای نگهداری ابری می‌توانید از طریق شرکت‌های هاستینگ اقدام کنید. در همین مطلب ما به شما هاست ایران را معرفی کردیم که یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های ارائه خدمات میزبانی وب در ایران می‌باشد. هاست ایران با سابقه درخشانی که در ارائه خدمات هاستینگ با کیفیت و قیمت بهینه دارد، امنیت اطلاعات شما را تضمین خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->